افراد خارجي كه در بازديد كوتاه مدت قرار دارند ، مي توانند يك اتومبيل اجاره كرده و با گواهينامه معتبر راننده خارجي تا 6 ماه در اسپانيا رانندگي كنند.
كليه مجوزهاي صادر شده در اتحاديه اروپا پذيرفته مي شوند.
در صورت داشتن ويزا در گذرنامه خود و در زمان كرايه مدت بيش از 6 ماه در اروپا مجوزهاي رانندگي از كشورهاي غير اتحاديه اروپا (به جز سوئيس) پذيرفته مي شود. طولاني تر از اين ، شما بايد از يك كشور اتحاديه اروپا مجوز رانندگي بگيريد.
اگر گواهينامه رانندگي داخلي شما با حروف الفبا غير رومي (عربي ، ژاپني ، سيريليك و غيره) چاپ شده باشد ، هنگام رانندگي در اسپانيا ، اجازه رانندگي بين المللي (IDP / IDL) يا ترجمه رسمي به زبان انگليسي لازم است. لطفاً توجه داشته باشيد كه يك مجوز رانندگي بين المللي (كه اغلب به آن گواهينامه رانندگي بين المللي گفته مي شود) جايگزين الزامي براي مجوز رانندگي معمولي نمي شود. و بايد هنگام رانندگي در اسپانيا مجوز ، IDP يا ترجمه راننده فعلي خود را در خارج از كشور حمل كنيد.
براي رانندگي در اسپانيا ، راننده بايد داراي گواهينامه معتبر ملي معتبر باشد كه حداقل 1 يا 2 سال در آن نگهداري شده باشد (طبق گفته شركت كرايه اتومبيل هاي مختلف).
نكات
برخي از شركت هاي كرايه اتومبيل اسپانيا از شما نياز به داشتن مجوز شناسنامه عكس دارند. اگر مجوز خارجي شما شناسه عكس ندارد ، در صورتي كه قصد كرايه ماشين داريد ، قبل از سفر به اسپانيا بايد IDP دريافت كنيد. رانندگان انگليس با مجوز كارت عكس به سبك جديد به همت كاغذ و كارت عكس احتياج دارند. دارندگان مجوز انگليس كه فقط مجوز كاغذي دارند نيز هنگام رانندگي در اسپانيا به يك عكس رسمي نيز براي شناسايي نياز دارند.
نياز سن
براي استخدام اتومبيل در اسپانيا بايد حداقل 18 سال سن داشته باشيد (سن ممكن است براساس دسته خودرو متفاوت باشد). هر شركت كرايه اتومبيل شرايط سني خاص خود را دارد و انحراف از حداقل سن بسته به وسيله نقليه امكان پذير است. اگر 18 تا 23 ساله باشيد ، احتمالاً مجبور خواهيد بود كه هزينه راننده جوان را بپردازيد.
* توجه! برخي از شركت هاي كرايه اتومبيل الزامات مختلفي دارند. لطفاً در طي مراحل رزرو شرايط و ضوابط را بررسي كنيد.
گواهينامه رانندگي در تركيه (به زبان تركي: Sürücü belgesi) سندي است كه توسط آژانس دولتي مربوطه ، نيروي امنيتي منطقه اي يا محلي صادر شده و تأييد مي كند كه دارنده واجد شرايط رانندگي وسايل نقليه موتوري است. امتحانات گواهينامه رانندگي توسط وزارت آموزش ملي (تركيه) تنظيم مي شود در حالي كه مجوز توسط اداره كل امنيت صادر مي شود.
در تاريخ 1 ژانويه سال 2016 ، قوانين جديد در مورد مجوزهاي رانندگي تركيه به اجرا درآمد. [1] [2] اين تغييرات در جهت هماهنگي بيشتر تركيه با مقررات رانندگي موجود در اتحاديه اروپا و نگراني همه كاربران جاده در تركيه است. يك تبعه خارجي مي تواند با مجوز اتحاديه اروپا به مدت شش ماه در تركيه رانندگي كند. پس از شش ماه ، بايد به مجوز تركيه تبديل شود. مي توان درخواست را به هر دفتر ثبت نام ترافيك انجام داد و مجوزهاي رانندگي خارجي به دارندگان بازگردانده نمي شوند. در عوض ، آنها به مرجع صدور كشور مبدا فرستاده مي شوند. به عنوان مثال ، برنامه هاي ساخته شده توسط اتباع انگليس به آژانس صدور مجوز رانندگان و وسايل نقليه (DVLA) ارسال مي شود. DVLA مي گويد كه مهاجران مي توانند تا 12 ماه در انگلستان با مجوز تركيه رانندگي كنند و در صورت تمايل به اسكان در انگلستان ، مجوز تركيه را مي توان براي مجوز انگليس مبادله كرد.
در تركيه شما بايد حداقل هجده سال سن داشته باشيد تا ماشين سوار شويد و حداقل هفده سال براي رانندگي موتورسيكلت. آزمون رانندگي شامل يك تست عملي و نظري است كه اخيراً به منظور تحقق مقررات اتحاديه اروپا سخت تر شده است.
براي دريافت مجوز ، متقاضي بايد اين شرايط را رعايت كند:
گواهي مدرسه رانندگي
اصل و فتوكپي كارت شناسايي
گزارش سلامت
سند گروه خون
دو عكس ، يك عكس بيومتريك
هزينه كارت مجوز راننده
گواهي سابقه كيفري
اثر انگشت
الزامات خارجي ها
فرم هاي درخواست موجود از دفتر انجمن رانندگان (Şoförler Odasi) در بخش ثبت نام محلي حمل و نقل. مورد نياز: [8]
گواهينامه رانندگي معتبر خارجي
ترجمه معتبر به زبان تركي مجوز رانندگي
كپي مجوز اقامت (Ikamet) يا كارت شناسايي تركيه
عكس (لازم است در مراحل مختلف فرآيند)
c اصلي كه مي تواند از خانه دادگاه محلي بدست آيد (12 ماه اعتبار صادر شده است)
گزارش بهداشت اوليه توسط يك مركز بهداشت دولتي محلي (Sağlık Ocağı) يا كلينيك خصوصي. عكس هاي مورد نياز (معتبر 12 ماه از شماره)
گواهينامه گروه خوني (مي تواند از كلينيك يا مركز بهداشت درخواست شود)
رسيدي از سازمان امور مالياتي كه نشان مي دهد هزينه مجوز مربوط به رانندگي پرداخت شده است (هزينه آن بستگي دارد
اعتبار #NA
اخذ مجوز رانندگي در مكزيك
سيستم مكزيكي دريافت گواهينامه رانندگي براي مدت طولاني بي نظير بود. واقعيت اين است كه تا سال 2014 مجوز رانندگي به همه افراد بالاي 18 سال صادر شده بود ، توانست 50 دلار بپردازد و سندي را نشان دهد كه هويت و محل زندگي خود را تأييد كند. لازم نيست كه راهنمايي شود ، به نظريه پردازي ، امتحانات بدهيد. نتيجه تعداد زيادي تصادفات رانندگي و تلفات در آنها است. بنابراين در سال 2014 تصميم به معرفي امتحانات گرفته شد. ما به تفصيل به شما مي گوييم چگونه از آنها گرفته مي شود ، و نامزد دريافت گواهينامه رانندگي بايد چه كاري انجام دهد.
مجوز رانندگي مكزيك
مجوز ، دادن حق نشستن پشت فرمان در مكزيك ، بايد هر سه سال يكبار تغيير يابد. اين پذيرفته شده است اگر شخصي قبلاً داراي گواهينامه رانندگي باشد ، ديگر امتحاني را قبول نمي كند.
اگر يك خارجي بخواهد مجوز رانندگي مكزيك را بگيرد ، بايد توليد كند:
- معادل 30 دلار به پول محلي (پزو).
- گذرنامه بين المللي؛
- ويزايي كه تأييد كننده وضعيت قانوني بيگانگان باشد؛
- شناسنامه؛
- هر سندي كه آدرس مسكوني شما را تأييد كند: آخرين رسيد آب / برق / تلفن ، يا رسيدي براي پرداخت ماليات بر املاك يا گواهي نامه اي از بانكي به نام خارجي كه بالاتر از 90 روز نباشد. در صورت عدم وجود چنين اسنادي ، نامه اي از سوي مؤسسه ملي مهاجرت لازم خواهد بود ، كه تأييد مي كند كه خارجي در واقع در ايالت يوكاتان (يا ايالت ديگري كه مجوز دريافت مي كند) ساكن است.
در بانك محلي هزينه دريافت گواهينامه رانندگي را پرداخت مي كنيد. رسيد پرداخت ، اصل و كپي اسناد فوق بايد همراه با درخواست دريافت مجوز به دفتر ويژه محلي (مدول) ارائه شود: يا به "Centro" يا "Siglo XXI".
همچنين لازم است يك آزمايش بينايي با پزشك انجام شود و در مورد گروه خوني نيز بگوييد (در صورت عدم اطلاع از دومي ، لازم است آزمايش خون انجام شود).
حال در اينترنت بايد يك نسخه الكترونيكي از بروشور قوانين محلي قوانين محلي و قوانين رانندگي (يا خريد نسخه كاغذي) پيدا كنيد. اين بروشور به زبان اسپانيايي منتشر شده است ، اما شما مي توانيد يك آزمون كتبي آزمون كتبي نه تنها در آن ، بلكه به زبان انگليسي نيز بگذرانيد. اگر آزمون دانش نظري از قوانين راهنمايي و رانندگي به طور عادي گذشت ، متقاضي مهارت هاي ابتدايي رانندگي خودرو را نشان مي دهد. شما تست رانندگي را فقط بر روي اتومبيل خود يا اجاره اي گذرانده ايد ، زيرا اتومبيل هاي پليس ارائه نشده اند.
گذراندن موفقيت آميز در امتحانات نظري و عملي عدم وجود هرگونه پرداخت يا كمك اضافي براي دريافت گواهينامه رانندگي را تضمين مي كند.
پس از اين ، متقاضي عكس مي گيرد ، نمونه اي از اثر انگشت و يك نمونه امضا گرفته مي شود. اين همه است! مجوز راننده ظرف دو روز صادر مي شود.
مراحل تمديد مجوز راننده
در مكزيك بهتر است مجوز رانندگي را قبل از تاريخ انقضا تمديد كنيد تا ديرتر.
گزينه هاي مختلفي براي تمديد گواهينامه رانندگي وجود دارد:
مانند موارد اوليه دريافت مجوز ، به اداره محلي (مدول) مراجعه كنيد.
با يكي از دفاتر USE (Unidad de Servicios Electroniغير مجاز مي باشد) تماس بگيريد - زودتر از 60 روز قبل از انقضاي پروانه و حداكثر 30 روز پس از آن.
مجوز را بصورت آنلاين تمديد كنيد - حداكثر 12 ماه قبل از انقضاء پروانه و حداكثر 30 روز پس از آن. در اين حالت براي پرداخت هزينه به كارت اعتباري يا بدهي احتياج داريد. مجوز جديد توسط سرويس DHL express تحويل داده مي شود ، يا مي توانيد آن را خودتان در دبيرخانه Secretaria de Seguridad Publica انتخاب كنيد.
ساكنان محلي سالانه DL را هر سه سال يكبار عواملي عوض مي كنند.
اگر مدت اقامت در كشور به پايان برسد ، به عنوان مثال در دو ماه ، گواهينامه رانندگي براي مدت سه ماه صادر مي شود.
مجازات رانندگي بدون مجوز و نقض قوانين راهنمايي و رانندگي
اگر در مكزيك پليس ماشين را متوقف كند و راننده گواهينامه رانندگي معتبر نداشته باشد ، وي مجبور به پرداخت جريمه 13-15 برابر حداقل دستمزد ، يعني حدود 730-850 پزو (57-65 دلار) است.
مقررات راهنمايي و رانندگي در مكزيك تا حدودي متفاوت با قوانين روسيه است. به عنوان مثال ، مي توانيد از طريق چراغ قرمز به سمت راست بپيچيد (در صورت عدم وجود مانع در سمت چپ و وجود علامت مربوطه - پيكان سياه به راست در دايره قرمز). از طريق چراغ سبز مي توانيد به سمت چپ بپيچيد (خط ايستاده در اين لحظه ايستاده است ، آنها چراغ قرمز دارند). در صورت وجود مانع در جاده ها ، رانندگان مكزيكي هميشه چراغ هاي هشدار دهنده را روشن مي كنند. اگر كاميون دار يا اتوبوس در جلو ، سيگنال چرخش سمت چپ را روشن كند ، به اين معني است كه مي توانيد از آن سبقت بگيريد (بدون وسايل نقليه وارده). به جاي علامت "جاده اصلي" ، نشانه اي با كتيبه ALTO با رنگ قرمز وجود دارد. اگر علامتي نباشد ، جاده اصلي راهي است كه راننده در آن سفر مي كند.
برجستگي هاي زيادي در مكزيك وجود دارد. برخي از آنها با علائم مشخص نشده اند ، و اگر چنين "غافلگيري" در سايه درخت باشد ، احتمال وجود دارد
تمام تعليق را روي آن بگذاريد و با سر خود سقف ماشين را بشكنيد. بنابراين بهتر است در جلوي مناطق سايه زني جاده كم آهسته شود و به طور كلي ارزش آن در مناطق ساخته شده سرعت ندارد.
اگر پليس ماشين را در جاده متوقف كرد ، شما نبايد كمربند ايمني را محكم كنيد و از ماشين خارج شويد (نگهبان قانون خود راننده خواهد آمد). ماشين را مي توان جستجو كرد ، اما نگران نباشيد كه چيزي غيرقانوني را در آن پيدا كنند - پليس مكزيك از اين راه گناه نمي كند. از سرعت بيشتر نشويد و در جاده هاي مكزيك در تاريكي رانندگي نكنيد - اين امر باعث مي شود تا توريست ها دچار مشكل شوند.
اگر پليس هنوز جريمه اي صادر مي كند ، بايد به شما بليط بدهد و گواهينامه رانندگي را نيز بگيرد (براي سرعت نيز). شما مي توانيد در محل براي 10-40 دلار به توافق برسند - اين مقدار بستگي به وزن نقض قوانين راهنمايي و رانندگي ، و همچنين مهارت مكالمه گردشگر دارد. اما بهتر است سعي در "مذاكره" نكنيد - ميزان مجازات ممكن است بسيار كمتر از مجاز فوق باشد. بليط بايد در آنالوگ محلي بازرسي ايمني ترافيك جاده اي كشور (به نام ترانتيو) پرداخت شود ، در هر شهر خاص خود را دارد. يعني اگر يك توريست در مريدا جريمه شود ، گواهي راننده وي قبل از پرداخت جريمه در آنجا خواهد بود.
براي ارتباط با پليس (يا انگليسي) بهتر است حداقل يك حداقل دانش اسپانيايي داشته باشيد.
بنابراين ، مكزيك كشوري با سيستم بسيار ليبرال براي صدور گواهينامه رانندگي است. از يك طرف راحت است. از طرف ديگر ، اين مسئوليت پذيري رانندگان ، به ويژه جوانان را برانگيخته است.
اما هر كجا كه برويد ، همه رانندگان بايد داراي مدارك باشند. بهتر است اگر دومي با الگوي بين المللي مطابقت داشته باشد. صدور گواهينامه رانندگي بين المللي بسيار آسان است - اين درست در وب سايت ما انجام مي شود.
رانندگي خودرو در ژاپن
مناطق كلانشهر ژاپن در حوالي توكيو ، اوزاكا و ناگويا توسط سيستم هاي حمل و نقل عمومي بسيار كارآمد ارائه مي شوند. در نتيجه ، بسياري از ساكنان صاحب ماشين نيستند و يا حتي مجوز رانندگي ندارند. با اين حال ، در خارج از شهرهاي بزرگ ، حمل و نقل عمومي تمايل به ناخوشايند يا نادر است و بيشتر مردم براي تردد به خودروها اعتماد مي كنند.
همچنين ببينيد :اسناد و تشريفات ثبت نام اتومبيل - اسپانيا
خودروها در سمت چپ جاده رانندگي مي كنند و صندلي راننده و فرمان را در سمت راست خود دارند. حداقل سن قانوني براي رانندگي 18 سال است. نوشيدن و رانندگي كاملاً ممنوع است. علائم و قوانين راهنمايي و رانندگي از معيارهاي بين المللي پيروي مي كند و بيشتر علائم در جاده هاي اصلي به زبان هاي ژاپني و انگليسي است. وسايل نقليه بايد قبل از عبور از هر مسير ريلي متوقف شوند.
محدوده سرعت معمولي 80 تا 100 كيلومتر در ساعت در بزرگراه ها ، 40 كيلومتر در ساعت در مناطق شهري ، 30 كيلومتر در ساعت در خيابان هاي جانبي و 50 تا 60 كيلومتر در ساعت در جاهاي ديگر است. با اين حال ، رانندگان تمايل دارند كمي بيش از حد مجاز سرعت ارسال شده بروند.
به غير از بزرگراه ها ، برخي از مسيرهاي رانندگي منظره و تعداد كمي از تونل هاي عوارض ، اكثر جاده ها در ژاپن رايگان است. گرچه شرايط جاده خوب است ، گرچه خيابانهاي جانبي در شهرها براي وسايل نقليه بزرگتر مي تواند نسبتاً باريك و حتي غيرقابل تحمل باشد. تراكم ترافيك يك مشكل مكرر در مراكز شهري و اطراف آن است.
به طور كلي رانندگان تمايل زيادي به خوبي و منظم بودن ندارند ، اما برخي از خطرات معمول در جاده هاي ژاپن شامل سرعت زياد رانندگان در هنگام عبور از خيابان ها حتي پس از روشن شدن چراغ راهنمايي ، افرادي كه وسايل نقليه خود را در حاشيه جاده متوقف مي كنند به گونه اي كه مانع از ترافيك مي شوند. ، و دوچرخه سواران بي احتياطي ، به خصوص آنهايي كه در طرف اشتباه جاده سوار مي شوند.
يك خيابان بزرگ در Sendai
مجوزهاي رانندگي بين المللي
افراد خارجي مي توانند با مجوز رانندگي بين المللي (IDP) حداكثر در مدت يك سال در ژاپن رانندگي كنند ، حتي اگر IDP براي مدت زمان بيشتري معتبر باشد. امكان رانندگي مجدد بين المللي رانندگي مجدد پس از گذشت يك سال امكان پذير نيست مگر اينكه حداقل بين سه ماه متوالي به كشور خود برگرديد.
مجوزهاي رانندگي بين المللي در ژاپن صادر نمي شود و بايد از قبل در كشور خود اخذ شود. آنها معمولاً از طريق اتحاديه ملي خودرو سازي كشور شما با هزينه اندك صادر مي شوند. ژاپن فقط براساس كنوانسيون ژنو 1949 كه توسط تعداد زيادي از كشورها صادر شده ، مجوزهاي رانندگي بين المللي را به رسميت مي شناسد.
بلژيك ، استوني ، فرانسه ، آلمان ، موناكو ، سوئيس و تايوان براساس كنوانسيون ژنو 1949 مجوز صادر نمي كنند ، بلكه در عوض توافق نامه جداگانه اي دارند كه به رانندگان اين كشورها اجازه مي دهد تا با يك ترجمه رسمي ژاپني تا يك سال در ژاپن رانندگي كنند. گواهينامه رانندگي آنها ترجمه را مي توان از طريق فدراسيون اتومبيل ژاپن (JAF) يا برخي سفارتخانه ها يا كنسولگري كشورهاي مربوطه در ژاپن بدست آورد.
افرادي از كشورهايي كه مجوزهاي رانندگي بين المللي آنها توسط ژاپن به رسميت شناخته نشده و افرادي كه بيش از يك سال در ژاپن مي مانند ، بايد مجوز رانندگي ژاپني را دريافت كنند.
بزرگراه
مجوزهاي رانندگي ژاپني
ژاپن با بيش از بيست كشور داراي توافق هاي دو جانبه از جمله اتريش ، استراليا ، بلژيك ، كانادا ، جمهوري چك ، دانمارك ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، يونان ، مجارستان ، ايسلند ، ايرلند ، ايتاليا ، لوكزامبورگ ، موناكو ، هلند ، نيوزلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلووني ، كره جنوبي ، اسپانيا ، سوئد ، سوئيس ، تايوان و انگلستان و همچنين ايالت هاي هاوايي ، مريلند ، ويرجينيا و واشنگتن براي سهولت روند اخذ مجوز ژاپني. اگر داراي گواهينامه رانندگي معتبر از يكي از اين كشورها باشيد ، مي توانيد بدون گرفتن آزمون كتبي يا عملي ، مجوز ژاپني دريافت كنيد.
در عوض ، با ترجمه رسمي مجوز خود (قابل دريافت از فدراسيون اتومبيل ژاپن) ، گذرنامه خود و اثبات اينكه مجوز خود را حداقل براي مدت سه ماه در كشور صادركننده پيش از آمدن به ژاپن داشته ايد ، به مركز مجوز محلي خود برويد. سپس از يك تست اوليه و جسمي استفاده كنيد و در همان روز مجوز جديد براي شما صادر مي شود.
اگر مجوز رانندگي از كشور يا ايالت داريد كه با ژاپن توافق ندارد ، مانند چين ، برزيل يا بيشتر ايالت هاي ايالات متحده ، براي بدست آوردن گواهينامه رانندگي ژاپني ، مجبور به انجام امتحان كتبي و عملي هستيد. اين فرآيند به طور معمول ، حتي براي رانندگان با تجربه چندين بار تلاش مي كند.
آموزشگاه رانندگي
خريد و داشتن ماشين
خودروهاي جديد و استفاده شده در وطن تويوتا ، نيسان ، هوندا ، مزدا ، سوزوكي و سوبارو نسبتاً ارزان هستند. خودروهاي كامپكت جديد با قيمت كمتر از يك ميليون ين به فروش مي رسند.
خودروهاي ژاپني به خودروهاي معمولي و سبك (keijidosha) طبقه بندي مي شوند كه مشمول ماليات و مقررات مختلفي هستند. خودروهاي Keijidosha (پلاك هاي زرد رنگ) وسايل نقليه كوچك تري هستند كه بايد با محدوديت هاي اندازه ، وزن و قدرت دقيق مطابقت داشته باشند. در عوض ، آنها از چندين معافيت مالياتي و عوارضي و مقررات آرام مالكيت كه ايجاد مي شود لذت مي برند
داشتن آنها ارزانتر و راحت تر از اتومبيل هاي معمولي (پلاك هاي سفيد).
مالكيت و كار كردن ماشين شامل هزينه هاي بي شماري از جمله بازرسي اجباري (متزلزل) هر دو تا سه سال ، ماليات سالانه خودرو ، بيمه اجباري و اختياري ، هزينه بالاي پاركينگ ، اتوبان هاي عوارض و هزينه بنزين است.
Shaken يك بازرسي ايمني اجباري است ، كه اتومبيل هاي ژاپن بايد هر دو سال يكبار بجز اتومبيل هاي جديد انجام دهند ، كه معاينه اول تا سه سال پس از خريد انجام نمي شود. متزلزل به طور معمول بين 100000 تا 200،000 ين هزينه دارد و علاوه بر اين هزينه واقعي بازرسي ، شامل ماليات بر وزن (معمولاً 8000 تا 50،000 ين) و بيمه اجباري (حدود 30،000 ين) نيز مي شود.
از آنجا كه بيمه اجباري پوشش كامل را ارائه نمي دهد ، توصيه مي شود بيمه اضافي و ثانويه خودرو را خريداري كنيد. علاوه بر اين ، ماليات سالانه خودرو ، كه به اندازه موتور بستگي دارد ، معمولاً بين 10،000 تا 50،000 ين هزينه دارد. هنگام خريد يك ماشين جديد بايد ماليات كسب نيز پرداخت شود.
براي خريد اتومبيل اسناد بي شماري لازم است ، از جمله فرم ها براي ثبت نام خودروي شما و تأييد مالكيت يك فضاي پاركينگ. علاوه بر اين اتومبيل هاي استفاده شده نياز به انتقال مالكيت دارند. خودروهاي Keijidosha از فرآيندهاي انتقال آرامش بيشتري برخوردار هستند. خوشبختانه اگر از طريق دلال خودرويي بخريد ، بيشتر آنها را براي شما تهيه مي كنند ، در حالي كه وظيفه اصلي شما امضاي فرم ها با تمبر ثبت شده شخصي شما (اينكان) است.
كيجيدوشا كوچكتر داراي پلاكهاي زرد رنگ است ، در حالي كه خودروهاي با اندازه معمولي داراي پلاكهاي سفيدي هستند
پمپ بنزين در زاپن
پمپ بنزين ها در سراسر ژاپن يافت مي شوند. آنها بطور سنتي خدمات كاملي ارائه مي دهند ، اگرچه ايستگاه هاي سلف سرويس در طي سالهاي اخير بسيار افزايش يافته است. بسياري از پمپ بنزين ها در طول شب تعطيل هستند ، در حالي كه برخي ديگر 24 ساعت باز هستند. يك ليتر بنزين معمولي تقريباً 140 ين (از مارس 2020) هزينه دارد. بنزين اكتان بالا و ديزل نيز به طور گسترده اي در دسترس است. پرداخت از طريق كارت اعتباري يا پول نقد امكان پذير است.
دريافت بنزين در ايستگاه خدمات كامل (フ ル) به تعدادي ژاپني ساده نياز دارد. وقتي وارد ايستگاه مي شويد ، ممكن است شركت كننده شما را به سمت غرفه راهنمايي كند. پارك كنيد ، پنجره خود را باز كنيد و ماشين خود را خاموش كنيد. به حضار بگوييد كه چه نوع گاز (به عنوان مثال "معمولي") ، چقدر (مثلاً "مانتان" براي مخزن كامل) و چگونگي پرداخت شما (به عنوان مثال "كارت اعتباري"). او ممكن است يك حوله مرطوب به شما بدهد تا تميز خود را تميز كند يا از شما بخواهد زباله هاي خود را بگيرد. ممكن است پس از اتمام كار از شما بخواهد كه جهت شما را ترك كند و سپس شما را به سمت ترافيك راهنمايي كند.
ايستگاه هاي سلف سرويس (セ ル フ) فقط منوهاي ژاپني را ارائه مي دهند. در صورت بروز مشكل ، يك حضار بايد حضور داشته باشد و بتواند به شما كمك كند. توجه داشته باشيد كه هنگام پرداخت پول نقد ، ماشين تعويض اغلب يك ماشين جداگانه يا در داخل ساختمان پمپ بنزين است.
پمپ بنزين
توقفگاه خودرو در ژاپن
پاركينگ در مركز شهرهاي بزرگ بسيار گران است و هزينه آن چند صدها ين در ساعت است. هزينه ها با وسعت شهر و فاصله تا مركز شهر كاهش مي يابد. در شهرهاي كوچك و حومه شهرها ، پاركينگ اغلب رايگان است. پاركينگ ها در پارك هاي ملي يا در نزديكي جاذبه هاي گردشگري گاهي اوقات هزينه تختي را پرداخت مي كنند (به طور معمول 200 تا 500 ين براي هر استفاده). هتل هاي شهري معمولاً با نرخي تخت (معمولاً 1000 ين در هر شب) پاركينگ را براي مهمانان خود فراهم مي كنند ، در حالي كه هتل هاي خارج از شهرهاي بزرگ معمولاً پاركينگ رايگان ارائه مي دهند.
علاوه بر پاركينگ هاي استاندارد ، ممكن است با چند نوع منحصر به فرد پاركينگ در ژاپن روبرو شويد. اولين پاركينگ هاي آسانسور است كه در آن ماشين ها در برج ها ذخيره مي شوند. رانندگان هدايت مي شوند خودروي خود را بر روي آسانسور پارك كنند كه به طور خودكار خودرو را در برج ذخيره مي كند. هنگام بازگشت ، ماشين توسط آسانسور در آمده و به سمت شما بازگردانده مي شود.
دومين نوع منحصر به فرد پاركينگ از موانع كمتري در زير اتومبيل ها استفاده مي كند كه از نظر جسمي در هر وسيله نقليه انفرادي بالا مي رود. هنگامي كه هزينه پاركينگ خود را پرداخت كرده ايد (چه در دستگاه پرداخت مركزي و چه در محل پاركينگ) ، سد پايين مي آيد و مي توانيد با خيال راحت رانندگي كنيد. اين نوع پاركينگ معمولاً در اطراف نقاط كوچك شهري مشاهده مي شود.
آزمونهاي توانمندي جاده اي
اگر يك اتومبيل جديد در اسپانيا خريداري مي كنيد ، بايد آن را مجدداً در چهار سال از تاريخ بررسي و ثبت سفارش اوليه خودرو در صورت اتومبيل شخصي ، دوباره بررسي كنيد. فركانس چك هاي منظم در جاده اي با توجه به نوع وسيله نقليه (به عنوان مثال ، دسته هاي N1 ، در دو سال) و در موارد آمبولانس يا تاكسي بسته به نوع استفاده از آنها تعيين مي شود.
در مورد مقررات مربوط به تناسب رانندگي به طور منظم در مقررات ملي قابل اجرا (ماده 6 فرمان سلطنتي 920/2017 ، 23 اكتبر ، كه تنظيم فني معاينه وسايل نقليه را تنظيم مي كند) مشورت كنيد.
اگر شما يك اتومبيل استفاده شده از چهار سال يا بالاتر در اسپانيا داريد ، بايد آن را به صورت دوره اي هر دو سال پس از تاريخ آخرين چك كارايي در جاده اي ، تست كنيد. اگر ماشين قديمي تر از 10 سال است بايد هر سال آن را چك كنيد. به طور كلي ، تا چهار سال سن ، اين وسيله نقليه معاف است. بسته به نوع خودرو ، فركانس ممكن است متفاوت باشد. در مورد مقررات مربوط به تناسب رانندگي به طور منظم در مقررات ملي قابل اجرا (ماده 6 فرمان سلطنتي 920/2017 ، 23 اكتبر ، كه تنظيم فني معاينه وسايل نقليه را تنظيم مي كند) مشورت كنيد.
لازم نيست هر بار كه وسيله نقليه صاحب خودرو را تغيير دهد ، يك آزمايش از نظر جاده اي انجام شود.
به عنوان اتباع يك كشور عضو اتحاديه اروپا ، اگر مي خواهيد يك وسيله نقليه در اسپانيا ثبت كنيد ، بايد به يك مركز تست توانايي جاده (موسوم به ITV) برويد ، به گونه اي كه مستندات فني خودرو را تأييد كرده و كارت ITV را صادر كنيد. اين روش هميشه بايد انجام شود. علاوه بر اين ، مركز تست توان سنجي جاده تأييد مي كند كه آيا اين وسيله نقليه با بررسي هاي جاده اي در اسپانيا مطابقت دارد يا خير.
اطلاعات بيشتر در مورد قانون قابل اجرا
اطلاعات بيشتر در مورد آزمونهاي توانمندي جاده اي
براي اطمينان از عملكرد صحيح وسيله نقليه و تجهيزات آن و مطابق با استانداردهاي ايمني ، بايد تحت آزمايش هاي منظم از جاده ، كه معمولاً چك هاي زير را شامل مي شود:
بهره وري از برف پاك كن هاي شيشه اي و در صورت شكسته شدن هر يك از پنجره ها يا آينه ها؛
چراغ ها - نشانگرها ، چراغ هاي خطر ، ترمز ، معكوس ، پلاك خودرو و چراغ هاي مه.
چراغهاي جلو - موقعيت پرتوي فروپاشي و پرتو اصلي؛
لاستيك - عمق آج 1.6 mm 1.6 ميلي متر / به درستي با نوع مناسب تاير ، نقص احتمالي؛
آينه هاي ديد عقب - بازتاب سطح ، تثبيت و تنظيم.
عملكرد صحيح كمربندهاي ايمني؛
ديگران:
شناسايي وسيله نقليه (پلاك و غيره)
دستگاه هاي ترمز
فرمان
قابليت مشاهده (پنجره ها ، آينه ها ، برف پاك كن شيشه جلو و غيره)
تجهيزات روشنايي و اجزاي سيستم الكتريكي
محورها ، چرخ ها ، لاستيك ها ، سيستم تعليق.
اتصالات شاسي و شاسي
ساير تجهيزات (كمربند ايمني ، كيسه هوا ، و غيره)
انتشار آلاينده ها
با روشهاي بازرسي تعيين شده در قانونگذاري ملي قابل اجرا مشورت كنيد (ضميمه 1 RD 920/2017)
براي آزمايش شايستگي در جاده از centrespdf با راهنماي روش بازرسي مشورت كنيد
تماس با شهروندان - وزارت صنعت ، انرژي و گردشگري
ثبت نام خودرو
در اسپانيا لازم نيست به طور مرتب ثبت نام يك وسيله نقليه را تجديد كنيد ، فقط بايد از تست هاي منظم در جاده سازي و بيمه اجباري پيروي كنيد.
مراحل ثبت اوليه وسيله نقليه وارداتي (جديد يا استفاده شده) و براي تجديد آن (فقط در صورت تغيير آدرس خود در اسپانيا از يك استان به استان ديگر) به شرح زير است:
شما مي توانيد وسيله نقليه خود را در بخش هاي راهنمايي و رانندگي استان در شهر محل سكونت خود ثبت كنيد و از قبل درخواست ملاقات كنيد.
براي اطلاع از رويه هاي پيگيري و اسنادي كه بايد ارسال كنيد با برگه هاي اطلاعاتي به همه زبان ها و فرم ها مشورت كنيد
اطلاعات بيشتر در مورد قوانين ملي قابل اجرا
با DG Traffic تماس بگيريد
ثبت نام براي غير اتباع
مدت قانوني مجاز به زندگي در اسپانيا بدون تغيير رسمي محل سكونت خود ، شش ماه است. پس از اقامت در اسپانيا ، موظف به ثبت وسيله نقليه در اين كشور هستيد.
بازه زماني براي ثبت نام ماشين به محض تغيير اقامت رسمي خود شروع مي شود.
ثبت نام خودرو بايد ظرف 30 روز پس از شروع استفاده از وسيله نقليه خود در اسپانيا (60 روز در صورت تغيير محل اقامت رسمي) درخواست شود. براي اين اهداف ، تاريخ معرفي خودرو در اسپانيا به عنوان تاريخ گردش يا استفاده از آن در اسپانيا در نظر گرفته خواهد شد. اگر اين تاريخ قطعي نباشد ، تاريخ زير تاريخ شروع استفاده آن محسوب مي شود:
تاريخ كسب وسيله نقليه يا
تاريخ اقامت رسمي يا داشتن يك تأسيسات در اسپانيا.
با قوانين ملي قابل اجرا مشورت كنيد: هنر. 65.1.d) قانون 38/1992 ، درمورد مالياتهاي ويژه.
اگر تصميم داريد ماشين خود را در اسپانيا پس از مدت مجاز براي ثبت نام خودرو وارد كنيد و شما مقيم رسمي باشيد ، مي توانيد طي يك ماه وسيله نقليه خود را ثبت كنيد.
مجازات ها
در صورت عدم رعايت مهلت ثبت نام در اتومبيل خود ، اين تخلفات مالياتي طبق قانون عمومي ماليات و ساير مجازاتها مجازات مي شوند.
راننده آينده بايد الزاماً از قوانين اساسي كد بزرگراه در مورد چندين موضوع آگاهي داشته باشد ، مواردي كه در زير به آنها اشاره مي شود ، ليست كاملي از موضوعاتي نيست كه راننده قبل از امتحان بايد آنها را تسلط دهد.
پاركينگ وسايل نقليه منوط به قوانين بسيار دقيق كد بزرگراه است ، به طور خاص مي توانيم نقل كنيم:
پاركينگ معلولين در فرانسه
پاركينگ هاي پرداخت شده (با شرايط خاص)
مكان هاي تحويل شده
مكانهايي كه پاركينگ ممنوع است
كنترل فني دو چرخ در فرانسه
كنترل فني دو چرخ معياري است كه اخيراً تصميم گرفته شد و عليرغم اعتراض بسياري از انجمن هاي دوچرخه سواري ، در سال 2022 در سراسر جامعه اروپا مؤثر خواهد بود. از اين رو نامزد بايد نكات بررسي شده در هنگام كنترل فني دو چرخ و همچنين مفاهيم اساسي مكانيكي يك ويلچر را حتي اگر تنها مي خواهد مجوز B را تصويب كند ، بداند (به عنوان مثال).
بسته هاي كد بزرگراه
در قوانين جاده ابتدا به قوانين راهنمايي و رانندگي مي پردازيم ، كه بايد براي راننده جوان شناخته شود. سوالات بطور خاص به موضوعات زير مي پردازند:
قرار دادن وسيله نقليه در جاده با توجه به نوع خط (بزرگراه ، مسير يك طرفه و غيره) و مقاصد راننده (چرخش ، گرفتن خروجي بعدي و غيره)
احترام به اولويت ها
ارتباط با ساير كاربران جاده (از طريق چراغهاي جلو ، سيگنالهاي چرخشي ، شاخ و غيره)
دانش علائم راهنمايي و رانندگي و معني آنها
دانش در مورد علائم جاده و معني آنها
محدوديت هاي سرعت (بسته به تجربه راننده و نوع خط و همچنين شرايط ، كارهايي كه ممكن است منجر به محدوديت هاي محدودتري شود ، به عنوان مثال)
اين ليست تنها موارد ضروري را در بر مي گيرد و به دور از جامع نيست ، اما بسياري از مضامين سؤال احتمالي در اين گروه را در بر مي گيرد.
سؤالات مربوط به آزمون مسئوليت حادثه به رانندگان اين امكان را مي دهد كه بدانند در صورت تصادف كه در آن شركت داشته باشند ، چه كاري انجام دهند. سوالات مربوط به اين موضوع به ويژه باعث مي شود كه رانندگان آينده به سؤالات "چگونه يك گزارش دوستانه را تهيه كنند؟" يا حتي "اگر من مسئول تصادف نيستم ، بيمه من را بازپرداخت كند؟"
كاروانهاي استثنايي
كاروانهاي استثنايي قوانين خاص ترافيكي را ايجاد مي كنند ، به همين دليل بايد بدانيد كه در صورت عبور از يكي از اين كاروان ها ، چگونه رانندگي خود را تطبيق دهيد.
اولويت در سمت راست
در صورت عدم وجود علائم (علائم يا علائم راهنمايي و رانندگي) كه مشخص مي كند راننده اولويت دارد يا بايد در تقاطع بعدي جاي خود را بگذارد ، قانون درست كار را به كار مي برد. بنابراين راننده آينده نبايد اشتباه شود و بداند چه موقع بايد تسليم شود و چه زماني اولويت دارد.